img

Jak można zapobiegać zakwaszeniu ?

Jeśli będziemy mieli stwierdzony nadmierny poziom kwasów w organizmie należy się zastosować do kilku istotnych reguł, tak by w ten sposób usunąć powstałe zniszczenia i ochronić się przed kolejnymi.

Na pewno takim ważnym zadaniem będzie przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. W zależności od wzrostu i masy ciała danej osoby niezbędne będzie spożywanie od 2 do nawet trzech litrów czystej wody wysokiej jakości. Przynajmniej raz dziennie nasz mocz powinien być praktycznie przeźroczysty. Należy jednorazowo spożywać nie więcej niż pół szklanki. Nie popijamy posiłków, pijemy pół godziny przed posiłkiem i godzinę po posiłku. Ważne będzie oczywiście zmienić swoją dietę.(http://prodeacid.pl/odkwaszanie)

Powinno się jeść niewiele mięsa wieprzowego, mało tłuszczu, niewiele cukru. Wymagane będzie również przestrzeganie wypracowanych godzin pór dla posiłków. jedzenie powinno być w jamie ustnej odpowiednio rozgryzane. Wieczorem przed spaniem nie je się owoców oraz białka. Staramy się jeść wolno, przeżuwamy dosłownie każdy kęs bardzo dokładnie. Szczególnie musimy uważać na nadmiar soli. Dużo soli ma najczęściej żywność wysoko przetworzona – wszelkie konserwy, wędliny, sosy czy zupy w proszku oraz przyprawy warzywko. Unikamy oczywiście alkoholu, nikotyny oraz kawy. Te napoje powodują zawsze zakwaszenie organizmu.

Powinniśmy się także starać unikać przeciążenia lepiej będzie udać się na długi spacer niż na krótką przebieżkę. Ruch o umiarkowanym obciążeniu, świeże powietrze dostarczają płucom tlen i zwiększają wydolność systemu buforowego krwi. Ważne będzie także umiejętne radzenie sobie ze stresem, który wiele razy może nam narobić problemów. Niestety nadal wiele osób zupełnie nie jest w stanie sobie z tym poradzić, nie wiedzą jak kwasy mocno mogą działać na nasz organizm jak poważnym będą problemem.

Jakiej żywności unikać ?

Produkty spożywcze będą się różnić zawartością pierwiastków kwaso oraz zasadotwórczych. Dlatego skład racji pokarmowej jaką przyjmujemy ma wpływ na gospodarkę kwasowo – zasadową w organizmie. Obecnie większość tych przyjmowanych przez nas składników to kwasotwórcze jedzenie. Niestety mamy mało tych zasadotwórczych. Natomiast powinno się zawsze dbać o spożywanie takich pokarmów, które rzeczywiście będą miały mało kwasu a więcej pierwiastków zasadotwórczych. Tutaj zawsze doskonale sprawdzają się wszystkie składniki takie jak owoce czy warzywa.

Wszyscy powinni pamiętać o tym, że założenie będzie takie, że konieczne jest spożywanie pokarmów w proporcji 80% składników zasadotwórczych i do tego jedynie około 20% składników kwasotwórczych.

Wojciech

Redakcja eksit.pl

Zobacz również