img

Uciec przed zakwaszeniem

Na zakwaszenie cierpi nawet ponad 80% Europejczyków. Wpływa ono na osłabienie, pojawia się podatność na infekcje, senność czy też problemy ze skórą oraz włosami. Może prowadzić do zaparć czy biegunki. Zakwaszenie to zaburzenie równowagi kwasowo – zasadowej. Dochodzi do tego, ponieważ mamy poziom pH krwi, który spada poniżej 7,35. W naszym środowisku krew powinna być lekko zasadowa.

Wytwarzane są w naszym organizmie takie związki, które są potrzebne i do zakwaszenia i do alkalizowania. Problem rozwija się w momencie, gdy tych zakwaszających będzie więcej niż alkalizujących. Warto próbować sobie poradzić z zakwaszeniem przez wydalanie CO2 z płuc lub przez zmiany w nerkach mocznika na amoniak, który będzie wiązał kwasy. To jednak taki problem, który nie może się zbyt długo rozwijać.

Przyczyny zakwaszenia organizmu

Brak aktywności fizycznej, stres oraz szybkie tempo życia to czynniki, z którym nasz system regulacji sobie nie poradzi w pewnym momencie. Znaczącą rolę w utrzymaniu równowagi kwasowo zasadowej będzie miało pożywienie. To my mamy wpływ na to jakie zmiany będą w naszym organizmie w czasie przemian. Produkty, które są bogate w sód, potas, wapń, magnez będą działać alkalizująco a zakwaszająco fosfor, chlor i siarka.

Produkty, które zakwaszają organizm:

jaja, mięso, wędliny, ryby, sery, produkty zbożowe, polerowany ryż, tłuszcze, słodycze, słodkie napoje gazowane, kawa, czarna herbata, alkohol.

Produkty odkwaszające organizm:

kasza gryczana i jaglana, surowe mleko i śmietana, warzywa większość owoców (zwłaszcza: kiwi, arbuzy, banany, brzoskwinie, cytrusy, truskawki, maliny), migdały. (http://prodeacid.pl/odkwaszanie)

Produkty zakwaszające nie muszą być kwaśne w smaku i to dość często problem z wyborem tego co dobre. Kluczowe jest bowiem to co powstanie po ich rozkładzie. Jak uniknąć zakwaszenia organizmu Systematyczne wprowadzanie do naszego organizmu składników kwasowych będzie doprowadzało do destrukcji organizmu. Nie trzeba ich wyeliminować całkowicie. Naszym zadaniem będzie utrzymywanie odpowiedniego umiaru.

Powinno się spożywać około 80% składników alkalizujących i do tego jedynie 20% składników kwasowych. Aby to zrobić należy ograniczyć kawę, herbatę, produkty mięsne czy alkohol. Dbamy zaś o nawodnienie organizmu i dużą ilość warzyw.

Martyna

Redakcja eksit.pl

Zobacz również