img

Zakwaszenie organizmu

Równowaga kwasowo – zasadowa to warunek prawidłowego funkcjonowania. Złe nawyki żywieniowe oraz styl życia decydują o zakwaszeniu organizmu.

Gdy poziom kwasów będzie już za wysoki nasz organizm nie będzie w stanie ich neutralizować. Zaczynamy w takim momencie podupadać na zdrowiu. Pojawiają się cienie pod oczami, zmarszczki, krostki czy mocna opuchlizna na twarzy. Mogą się pojawić bóle głowy, zawroty. W takim momencie to już taka chwila, gdy będzie trzeba myśleć o odkwaszeniu organizmu jeśli chce się mieć stan równowagi kwasowo – zasadowej należy myśleć o odpowiednim komponowaniu diety.

Przyczyną zakwaszenia organizmu będzie zbyt dużo składników kwasotwórczych. Należą do nich między innymi kawa, herbata, alkohol czy cukier. Także biała zwierzęce decydują o kwasowości. Jeśli dieta jest uboga w owoce i warzywa a codziennie pojawi się na talerzu porcja mięsa to nie ma się co dziwić, że ciało będzie odmawiać posłuszeństwa.

Jeśli podwyższony poziom kwasów następują na skutek nieumiejętnego odchudzania się lub małej podaży płynów. Stres, pośpiech czy zbyt forsowny trening to również problem. Objawy zakwaszenia organizmu Jeśli nie zmienimy swojej diety szybciej będziemy się mogli zestarzeć. Skóra będzie wiotka, pomarszczona, nie będziemy mogli uniknąć trądziku. Pod oczami zaczną się pojawiać worki oraz cienie. Wzrastać będzie także ryzyko pojawienia się cellulitu. Niekorzystne będą również odczucia związane z wypadaniem włosów czy kruchością paznokci.

Musimy się liczyć z przewlekłymi bólami głowy czy też problemami z niestrawnością. Mogą się także pojawiać problemy z zaparciami, wzdęciami czy też uczuciem pełności. Wszystko co będzie do zrobienia będzie nam przychodzić z trudnością i nie będziemy mogli sobie z tym poradzić. Jeśli nasz organizm będzie zakwaszony będzie trzeba od razu zmienić swoje nawyki żywieniowe. Dieta przy zakwaszeniu organizmu to w głównej mierze odżywianie racjonalne. Należy spożywać przynajmniej 2-3 litry płynów każdego dnia. (http://prodeacid.pl/odkwaszanie)

Unikamy takich składników jak mięso, białe pieczywo, kawa, herbata, alkohol czy słodkie napoje. Zamiast tego gotujemy na parze, wprowadzamy duże ilości warzyw i owoców, w tym jak najwięcej zielonych warzyw zawierający cenny chlorofil.

Wojciech

Redakcja eksit.pl

Zobacz również